PRETRAGA GUMA

Ispunite podatke o gumama koje tražite i kliknite na ''Traži''. Ako želite naručiti više proizvoda, upišite željenu količinu proizvoda u polje pokraj opcije ''U košaricu''. Ako upišete više od jednog podatka prilikom pretraživanja, pretragu možete ubrzati. Sadržaj košarice možete mijenjati ili ukloniti klikom na opciju ''Sadržaj košarice'' na gornjem desnom izborniku. PAŽNJA! GUME IZ PRETRAGE NISU UVIJEK DOSTUPNE.
NOVOSTI

Novi svjetski rekord na snijegu

Novi svjetski rekord na snijegu

Još nekoliko zanimljivih i poučnih stvari o zimskim gumama


Kako nam se približava novi snijeg i nova zimska epizoda, nije loše podsjetiti na još nekoliko činjenica vezanih za zimske gume. Postoje gume koje se savršeno ponašaju na snijegu, ali po bljuzgavoj cesti to baš i nije tako. Slično tome, neke su gume najsigurnije na ravnoj cesti dok se druge gume bolje ponašaju u zavojima.
Jedno je sigurno: najbolje performanse pri niskim temperaturama osiguravaju zimske gume. To dokazuje i činjenica da pri brzini od 60 km/h ljetne gume po snijegu imaju put kočenja od 100 metara, a zimske gume oko 47 metara. Razlog tomu je drugačiji sastav ljetnih i zimskih guma. Ljetne se gume po hladnoći stvrdnu odnosno gube elastičnost te znatno slabije prianjaju na podlogu, čime se povećava zaustavni put vozila i opasnost od proklizavanja te otežava kretanje vozila. Kao i kod drugih proizvoda i kod guma veća kvaliteta povlači za sobom i veću cijenu, ali i veću sigurnost. Na domaćem tržištu vlasnici automobila mogu birati između četrdesetak različitih proizvođača guma, što znači da svatko sebi može pronaći odgovarajuću i cijenom prihvatljivu gumu.
Isto kao i automobili i auto gume prolaze razna ispitivanja. Prije nego što ih se pusti na tržište, gume moraju zadovoljiti više kriterija. Simulacija temperature zraka i asfalta vrši se na zatvorenim stazama, a umor vozača ispituje se pomoću robota. Continental testira vozila na potpuno novim i automatiziranim stazama u Hannoveru, i to u automobilima bez vozača, pri brzinama do 120 km/h. Isptivanja uključuju određivanje karakteristika vožnje i kočenja guma.
Ispitivanja u prirodnim okolnostima i dalje igraju važnu ulogu, a između ostalog ih se koristi u pokušajima obaranja raznih rekorda. Veliki proizvođači automobila imaju svoje baze u sjevernim zemljama gdje mogu testirati svoje modele u ekstremnim uvjetima. Proizvođači guma također koriste njihove poligone. Nedavno je proizvođač guma Nokian oborio svjetski rekord u brzini vožnje na ledu u Bothina zaljevu u Finskoj: s gumama 255/35R20 TXL Hakkapeliitta 8 (ubrzanju su potpomogli i metalni klinovi) postignuta je brzina od 336,511 km/h. Ove su gume montirane na vozilo Audi RS6 na kojem su hladnjak i kotači zaštićeni ugljičnim baterijama radi sprječavanja prekomjernog hlađenja motora i smanjivanja otpora zraka. Gume s kojima je postignut ovaj rekord trenutno nisu u prodaji jer je maksimalna brzina guma s oznakom Y 300 km/h, što premašuje najveću dopuštenu brzinu vozila na cesti. Korištenje bodljikavih guma je čak i zabranjeno u nekim europskim zemljama.