PRETRAGA GUMA

Ispunite podatke o gumama koje tražite i kliknite na ''Traži''. Ako želite naručiti više proizvoda, upišite željenu količinu proizvoda u polje pokraj opcije ''U košaricu''. Ako upišete više od jednog podatka prilikom pretraživanja, pretragu možete ubrzati. Sadržaj košarice možete mijenjati ili ukloniti klikom na opciju ''Sadržaj košarice'' na gornjem desnom izborniku. PAŽNJA! GUME IZ PRETRAGE NISU UVIJEK DOSTUPNE.
NOVOSTI

Koliko su stvarno važne EU oznake na auto gumama?

Koliko su stvarno važne EU oznake na auto gumama?

Većina je vozača upućena u značenje EU oznaka na auto gumama. Za one koji s tim još nisu upoznati, navedimo da se EU oznakama klasificira prianjanje na vlažnim podlogama (wet grip), potrošnja goriva ili otpor kotrljanja te razina buke prouzročene kotrljanjem kotača po podlozi. Spomenimo i da prianjanje na vlažnim podlogama i potrošnja goriva umjesto sedam (od A do G) od 1. svibnja obuhvaćaju pet (od A do E) razreda. U pogledu stvaranja buke novina je uvođenje klasifikacije guma i po ovom parametru. Uz navođenje jačine generirane buke u decibelima gume se sada svrstavaju u tri razreda (od A do C).

E sad, koliko je koji od navedenih parametara stvarno važan? Odgovor je vrlo jednostavan. Prianjanje na vlažnim podlogama uvjerljivo je najrelevantniji parametar. Njime se naznačuje kako će koja guma reagirati na vlagu na cesti. Ta vlaga može biti rezultat padanja kiše ili snijega, topljenja leda ili kondenziranja magle. U svakom slučaju uvjeti na cesti time se bitno mijenjaju. Od automobila, odnosno od guma se očekuje da maksimalno zadržavaju željenu putanju vožnje. Gume kojima to najviše uspijeva imaju na sebi oznaku A. Vlaga na cesti nije rijetka pojava, stoga je ovaj parametar iznimno bitan.

Nadalje, zašto preostala dva parametra nemaju toliko važnost? Uzmimo, npr., gumu koja na sebi za potrošnju goriva ima oznaku A i gumu koja za isti parametar ima oznaku E. Ako na isto vozilo montiramo obje gume, na prijeđenih 40.000 km s ovom 'štedljivijom' uštedjet ćemo samo jedan tank od nekih 100 l goriva. Ako to uzmemo u obzir, onda su razlike između gume s oznakom A i gume s oznakom B ili gume s oznakom B i gume s oznakom C stvarno zanemarive. Slično je i s parametrom stvaranja buke. Ako neka guma generira buku od 68 dB, a druga od 73 dB, ta se razlika neće ni primijetiti ako motor vozila stvara buku koja je ili ista ili intenzivnija od buke generirane okretanjem kotača. Na ovu problematiku pozornost bi trebali obratiti samo vozači novijih vozila čiji je rad motora vrlo tih.

Konačno, valja spomenuti i da EU oznake ovise i o marki i tipu vozila na kojem je guma testirana. Nekad završni rezultat neće biti isti za jednu te istu gumu montiranu na BMW X6 i Porsche Cayenne. Uz to, treba uzeti u obzir i različite uvjete koji vladaju na testnim stazama. Kad se sve to razmotri, možemo zaključiti da razlike između guma s oznakom A i guma s oznakom B ili guma s oznakom B i guma s oznakom C i po glavnom parametru, prianjanju na vlažnim podlogama, nisu toliko velike.

Na samom kraju recimo da se EU oznake stavljaju na sve auto gume, zimske gume, ljetne gume i cjelogodišnje gume te na jeftine gume i iznimno kvalitetne gume.