PRETRAGA GUMA

Ispunite podatke o gumama koje tražite i kliknite na ''Traži''. Ako želite naručiti više proizvoda, upišite željenu količinu proizvoda u polje pokraj opcije ''U košaricu''. Ako upišete više od jednog podatka prilikom pretraživanja, pretragu možete ubrzati. Sadržaj košarice možete mijenjati ili ukloniti klikom na opciju ''Sadržaj košarice'' na gornjem desnom izborniku. PAŽNJA! GUME IZ PRETRAGE NISU UVIJEK DOSTUPNE.
NOVOSTI

Ljetne vs zimske gume – Kada morate mijenjati gume - Gumewebshop

Ljetne vs zimske gume – Kada morate mijenjati gume - Gumewebshop

Zimska guma dizajnirana je tako da se temeljem svojih karakteristika uspješno nosi s uvjetima na cesti kada se temperatura zraka spusti ispod 7°C. U odnosu na ljetne gume zimske imaju veći udio prirodnog kaučuka koji pri nižim temperaturama ne postaje tvrd već ostaje elastičan, što gumi omogućava bolje prianjanje uz podlogu. Sastav materijala od kojeg je napravljena većina zimskih guma (prirodna guma, silicijev dioksid, ulje uljane repice i dr.) omogućuje joj bolje držanje ceste, niski otpor kotrljanja (ujedno se smanjuje potrošnja goriva i emisija štetnih plinova) i veću otpornost na habanje u zimskim uvjetima. Ova vrsta guma ima i obodne utore koji pomažu u uklanjanju vode i taloga s gazne površine (sprječavanje aquaplaninga), čime se povećava stabilnost vozila na cesti.

Ljetna guma je sušta suprotnost zimskoj. Kao prvo, za njezinu izradu ne koristi se prirodna guma već sintetički kaučuk koji je jeftiniji i otporniji na visoke temperature. U načelu su ljetne gume relativno tvrde, ali polako omekšavaju na umjerenim temperaturama kako bi se bolje prilagodile zagrijanim suhim i mokrim cestama. Ljetna guma, iako može prilično uspješno odgovoriti na većinu vremenskih uvjeta, nikako nije primjerena za upotrebu u hladnijem dijelu godine. Profil ljetnih guma omogućava izuzetno dobro prianjanje uz podlogu. Također, ljetne gume omogućavaju lako upravljanje s vozilom i kratak zaustavni put vozila, u prosjeku 7 metara kraći od onog kad vozilo na sebi ima zimske gume.

U zimskim je pak uvjetima zaustavni put vozila s ljetnim gumama znatno dulji. Pri 0°C i brzini od 90 km/h sat zaustavni put vozila s ljetnim gumama se povećava za više od 5 metara. Na snijegu i pri brzini od 80 km/h automobil s ljetnim gumama se zaustavlja 42 metra kasnije nego vozilo sa zimskim gumama.

Naveli smo osnovne razlike između ljetnih i zimskih guma, koje Vam pružaju dovoljno informacija za odgovorno postupanje kada dođe vrijeme zamjena zimskih s ljetnim gumama.

Još ćemo spomenuti ALL-SEASON, tj. univerzalne ili cjelogodišnje gume koje su primjerene za područja gdje se vremenske prilike brzo i često mijenjaju. Te se gume manje troše od zimskih guma u ljetnim uvjetima, a solidno prianjaju uz podlogu i zimi. No, takve gume ne bi trebale biti prvi izbor za one koji često putuju van grada..

Mnoge ljude u izboru guma prevari blaga klima koja vlada u Hrvatskoj posljednjih par godina. Imamo brze izmjene godišnjih doba, jesen se zna poprilično odužiti i biti bez previše padalina, a zime nisu jake niti bijele kao prije. U takvim okolnostima ljudi na svojim vozilima ponekad ostavljaju zimske gume tijekom cijele godine, a ni zakon nije previše rigorozan po tom pitanju.

Nažalost, time čine veliku pogrešku koja dovodi u pitanje sigurnost svih sudionika u prometu. Zaključimo, zimska guma bolja je od ljetne samo u zimskim uvjetima, a ljetna od zimske u toplijem dijelu godine.