Novi svjetski rekord na snijegu

Još nekoliko zanimljivih i poučnih stvari o zimskim gumama
Kako nam se približava novi snijeg i nova zimska epizoda, nije loše podsjetiti na još nekoliko činjenica vezanih za zimske gume. Postoje gume koje se savršeno ponašaju na snijegu, ali po bljuzgavoj cesti to baš i nije tako. Slično tome, neke su gume najsigurnije na ravnoj cesti dok se druge gume bolje ponašaju u zavojima.
Jedno je sigurno: najbolje performanse pri niskim temperaturama osiguravaju zimske gume. To dokazuje i činjenica da pri brzini od 60 km/h ljetne gume po snijegu imaju put kočenja od 100 metara, a zimske gume oko 47 metara. Razlog tomu je drugačiji sastav ljetnih i zimskih guma. Ljetne se gume po hladnoći stvrdnu odnosno gube elastičnost te znatno slabije prianjaju na podlogu, čime se povećava zaustavni put vozila i opasnost od proklizavanja te otežava kretanje vozila. Kao i kod drugih proizvoda i kod guma veća kvaliteta povlači za sobom i veću cijenu, ali i veću sigurnost. Na domaćem tržištu vlasnici automobila mogu birati između četrdesetak različitih proizvođača guma, što znači da svatko sebi može pronaći odgovarajuću i cijenom prihvatljivu gumu.
Isto kao i automobili i auto gume prolaze razna ispitivanja. Prije nego što ih se pusti na tržište, gume moraju zadovoljiti više kriterija. Simulacija temperature zraka i asfalta vrši se na zatvorenim stazama, a umor vozača ispituje se pomoću robota. Continental testira vozila na potpuno novim i automatiziranim stazama u Hannoveru, i to u automobilima bez vozača, pri brzinama do 120 km/h. Isptivanja uključuju određivanje karakteristika vožnje i kočenja guma.
Ispitivanja u prirodnim okolnostima i dalje igraju važnu ulogu, a između ostalog ih se koristi u pokušajima obaranja raznih rekorda. Veliki proizvođači automobila imaju svoje baze u sjevernim zemljama gdje mogu testirati svoje modele u ekstremnim uvjetima. Proizvođači guma također koriste njihove poligone. Nedavno je proizvođač guma Nokian oborio svjetski rekord u brzini vožnje na ledu u Bothina zaljevu u Finskoj: s gumama 255/35R20 TXL Hakkapeliitta 8 (ubrzanju su potpomogli i metalni klinovi) postignuta je brzina od 336,511 km/h. Ove su gume montirane na vozilo Audi RS6 na kojem su hladnjak i kotači zaštićeni ugljičnim baterijama radi sprječavanja prekomjernog hlađenja motora i smanjivanja otpora zraka. Gume s kojima je postignut ovaj rekord trenutno nisu u prodaji jer je maksimalna brzina guma s oznakom Y 300 km/h, što premašuje najveću dopuštenu brzinu vozila na cesti. Korištenje bodljikavih guma je čak i zabranjeno u nekim europskim zemljama.
Kako nam se približava novi snijeg i nova zimska epizoda, nije loše podsjetiti na još nekoliko činjenica vezanih za zimske gume. Postoje gume koje se savršeno ponašaju na snijegu, ali po bljuzgavoj cesti to baš i nije tako. Slično tome, neke su gume najsigurnije na ravnoj cesti dok se druge gume bolje ponašaju u zavojima.
Jedno je sigurno: najbolje performanse pri niskim temperaturama osiguravaju zimske gume. To dokazuje i činjenica da pri brzini od 60 km/h ljetne gume po snijegu imaju put kočenja od 100 metara, a zimske gume oko 47 metara. Razlog tomu je drugačiji sastav ljetnih i zimskih guma. Ljetne se gume po hladnoći stvrdnu odnosno gube elastičnost te znatno slabije prianjaju na podlogu, čime se povećava zaustavni put vozila i opasnost od proklizavanja te otežava kretanje vozila. Kao i kod drugih proizvoda i kod guma veća kvaliteta povlači za sobom i veću cijenu, ali i veću sigurnost. Na domaćem tržištu vlasnici automobila mogu birati između četrdesetak različitih proizvođača guma, što znači da svatko sebi može pronaći odgovarajuću i cijenom prihvatljivu gumu.
Isto kao i automobili i auto gume prolaze razna ispitivanja. Prije nego što ih se pusti na tržište, gume moraju zadovoljiti više kriterija. Simulacija temperature zraka i asfalta vrši se na zatvorenim stazama, a umor vozača ispituje se pomoću robota. Continental testira vozila na potpuno novim i automatiziranim stazama u Hannoveru, i to u automobilima bez vozača, pri brzinama do 120 km/h. Isptivanja uključuju određivanje karakteristika vožnje i kočenja guma.
Ispitivanja u prirodnim okolnostima i dalje igraju važnu ulogu, a između ostalog ih se koristi u pokušajima obaranja raznih rekorda. Veliki proizvođači automobila imaju svoje baze u sjevernim zemljama gdje mogu testirati svoje modele u ekstremnim uvjetima. Proizvođači guma također koriste njihove poligone. Nedavno je proizvođač guma Nokian oborio svjetski rekord u brzini vožnje na ledu u Bothina zaljevu u Finskoj: s gumama 255/35R20 TXL Hakkapeliitta 8 (ubrzanju su potpomogli i metalni klinovi) postignuta je brzina od 336,511 km/h. Ove su gume montirane na vozilo Audi RS6 na kojem su hladnjak i kotači zaštićeni ugljičnim baterijama radi sprječavanja prekomjernog hlađenja motora i smanjivanja otpora zraka. Gume s kojima je postignut ovaj rekord trenutno nisu u prodaji jer je maksimalna brzina guma s oznakom Y 300 km/h, što premašuje najveću dopuštenu brzinu vozila na cesti. Korištenje bodljikavih guma je čak i zabranjeno u nekim europskim zemljama.
Jedno je sigurno: najbolje performanse pri niskim temperaturama osiguravaju zimske gume. To dokazuje i činjenica da pri brzini od 60 km/h ljetne gume po snijegu imaju put kočenja od 100 metara, a zimske gume oko 47 metara. Razlog tomu je drugačiji sastav ljetnih i zimskih guma. Ljetne se gume po hladnoći stvrdnu odnosno gube elastičnost te znatno slabije prianjaju na podlogu, čime se povećava zaustavni put vozila i opasnost od proklizavanja te otežava kretanje vozila. Kao i kod drugih proizvoda i kod guma veća kvaliteta povlači za sobom i veću cijenu, ali i veću sigurnost. Na domaćem tržištu vlasnici automobila mogu birati između četrdesetak različitih proizvođača guma, što znači da svatko sebi može pronaći odgovarajuću i cijenom prihvatljivu gumu.
Isto kao i automobili i auto gume prolaze razna ispitivanja. Prije nego što ih se pusti na tržište, gume moraju zadovoljiti više kriterija. Simulacija temperature zraka i asfalta vrši se na zatvorenim stazama, a umor vozača ispituje se pomoću robota. Continental testira vozila na potpuno novim i automatiziranim stazama u Hannoveru, i to u automobilima bez vozača, pri brzinama do 120 km/h. Isptivanja uključuju određivanje karakteristika vožnje i kočenja guma.
Ispitivanja u prirodnim okolnostima i dalje igraju važnu ulogu, a između ostalog ih se koristi u pokušajima obaranja raznih rekorda. Veliki proizvođači automobila imaju svoje baze u sjevernim zemljama gdje mogu testirati svoje modele u ekstremnim uvjetima. Proizvođači guma također koriste njihove poligone. Nedavno je proizvođač guma Nokian oborio svjetski rekord u brzini vožnje na ledu u Bothina zaljevu u Finskoj: s gumama 255/35R20 TXL Hakkapeliitta 8 (ubrzanju su potpomogli i metalni klinovi) postignuta je brzina od 336,511 km/h. Ove su gume montirane na vozilo Audi RS6 na kojem su hladnjak i kotači zaštićeni ugljičnim baterijama radi sprječavanja prekomjernog hlađenja motora i smanjivanja otpora zraka. Gume s kojima je postignut ovaj rekord trenutno nisu u prodaji jer je maksimalna brzina guma s oznakom Y 300 km/h, što premašuje najveću dopuštenu brzinu vozila na cesti. Korištenje bodljikavih guma je čak i zabranjeno u nekim europskim zemljama.